Субота, 18.05.2024, 19:11Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт учителя Дейнеки Наталії Петрівни
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [7]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 0
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей



Використання ІКТ на уроках інформатики з метою активізації пізнавальної діяльності учнів

Система освіти, відповідно до вимог сучасності, потребує докорінного переосмислення, практичної реалізації - навчитися пізнавати, навчитися працювати, навчитися жити разом, навчитися жити. XXI століття — час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають вирішального значення.Спираючись лише на традиційні методи та організаційні форми, дуже важко стимулювати учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності. Надто важливим є перехід від традиційного до нового стилю навчання, який повинен бути націлений на максимальний розвиток творчих здібностей учнів та формування їхньої пізнавальної активності. Комп'ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери нашої повсякденної діяльності, тому важливим завданням є широке запровадження комп'ютерної техніки в процесі навчання З точки зору створення ІКТ – це самостійна науково-прикладна дисципліна, яка є сплавом наукових знань, технічних рішень, моделей виробничих процесів, соціально-экономічних та гуманітарних аспектів, спрямованих на розробку нових методів і технологій обробки даних та знань [5,с.102]. На уроках інформатики використання ІКТ — стає потужним засобом навчання: їх використання сприяє систематизації навчального матеріалу, підвищенню якості підготовки до уроку, покращенню рівня наочності викладання, що у свою чергу веде до зростання інтересу учнів, підвищення їх навчальної мотивації та пізнавальної активності. Комп'ютер, як технічний засіб, дозволяє зробити стандартний урок більш наочним і цікавим, забезпечує активізацію діяльності вчителя та учнів на уроці, сприяє формуванню знань, умінь та навичок в учнів.Під активізацією навчально-пізнавальної діяльності розуміють процес, направлений на мобілізацію вчителем інтелектуальних, морально-вольових та фізичних сил учнів, розвиток здібності долати труднощі, активну самостійну роботу. Крім того, активізацію навчально-пізнавальної діяльності не можна розглядати в сучасних умовах тільки як процес керування активністю учнів. Вона одночасно є процесом і результатом стимулювання активності учнів.В умовах становлення інформаційного суспільства навчальний процес розглядається як засіб розвитку учнів. А головне завдання школи полягає в тому, щоб не лише дати знання, а й створити стійку мотивацію до навчання, спонукати учнів до самоосвіти, пов’язаної з розвитком їхнього творчого та критичного мислення. Важливу роль у формуванні необхідних знань, умінь і навичок, а також якостей особистості учня відіграє предмет інформатика, який займає важливе місце як у системі освіти, так і в розвитку сучасного суспільства в цілому. Цей предмет має принципові відмінності від інших шкільних дисциплін і має багато можливостей для діяльності вчителів. Для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроці інформатики необхідно, перш за все, надати навчальний матеріал у найбільш мультимедійному й інтерактивному вигляді. Адже, як стверджує народна мудрість: «Краще один раз побачити, ніж сім раз почути». Але ще важливіше – один раз зробити. Тоді, окрім знань, з’являться ще й уміння. Інформаційні технології вимагають частіше навичок і вмінь, чим знань. Уроки з використанням ІКТ зазвичай я намагаюся супроводжувати комп’ютерною презентацією. Мультимедійні технології дозволяють подати учням набагато більше інформації, ніж на уроці без використання комп'ютера. Новий матеріал викладаю за допомогою розповіді, пояснення, бесіди з використанням ІКТ та наочних матеріалів. Виконання учнями самостійної роботи – робота з навчальним підручником, мережею Інтернет. Також на уроці використовую інтерактивні методи: «Пошук інформації», «Навчаючись учусь», робота в групах, «Мікрофон» та інші. Урок інформатики має бути проведений не лише з орієнтацією на засвоєння учнями теоретичних знань, але й вироблення практичних умінь та навичок. Тому важливим етапом уроку є практична частина. Під час проведення практичної роботи використовую такі методи: дискусія, робота в парах. Під час підсумку уроку використовую «Мікрофон», пропоную учням закінчити речення «Сьогодні, працюючи на уроці, я зрозумів …» Активне використання інформаційних та комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі формує нову педагогічну технологію навчання. З точки зору дидактики ІКТ дозволяють: -Сприяють розвитку самостійності і творчих здібностей учнів. -Забезпечити зворотній зв’язок в процесі навчання. -Зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним. -Забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел. -Індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття. -Моделювати досліджувані процеси або явища. -Організувати колективну й групову роботи. -Здійснювати контроль навчальних досягнень. -Створювати сприятливу атмосферу для спілкування. -Посилює міжпредметні зв'язки. -Зробити урок більш наочним і цікавим. Уроки з використанням ІКТ викликають велику зацікавленість учнів; комп’ютерні навчальні програми доступні не тільки на уроках, а й у позаурочний час. Крім того, вони дають можливість ефективно використовувати диференційований підхід у навчальному процесі. Це сприяє розвиткові інтересу учнів до вивчення предмета, підвищує ефективність їхньої самостійної роботи, індивідуалізації процесу навчання шляхом: покращання наочності навчання, сприяння формуванню абстрактних уявлень про перебіг інформаційних процесів, поглиблення самостійності вивчення курсу, створення комфортних умов проведення різних форм контролю знань, що допомагає в розробці індивідуальних заходів для корекції знань учнів у межах досягнення визначених цілей навчання. ІКТ покликані стати не додатком до навчання, а невід'ємною частиною цілісного освітнього процесу, значно підвищуючи його ефективність. При плануванні навчальної діяльності на перше місце необхідно ставити формування в учнів вміння і бажання навчатися. Відомо, що найбільш ефективний спосіб викладання – це наочна демонстрація і синхронне пояснення досліджуваного матеріалу. Класичні та інтегровані уроки у супроводі мультимедійних презентацій, on-line тестів і програмних продуктів дозволяють учням поглибити знання, отримані раніше. Використання анімації в слайдах дозволяє педагогу дати учням більш яскраве уявлення про почуте на уроці. Підвищення мотивації та пізнавальної активності досягається за рахунок різноманітності форм роботи.

Висновки

Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього Отже, використання ІКТ на уроках дає змогу підвищити якість навчання, формувати необхідні ключові та предметні компетентності, навички практичного застосування набутих знань, створює умови для ефективної взаємодії педагогів з учнями та батьками, розвиває творчі здібності, що є необхідною умовою подальшої максимальної реалізації особистості в сучасному житті.

Категорія: Мої статті | Додав: dayneka82 (26.02.2020)
Переглядів: 59 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту