Субота, 18.05.2024, 19:48Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт учителя Дейнеки Наталії Петрівни
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [7]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 0
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей



"Використання хмарних технологій для підвищення освітнього процесу"

Сьогодення кидає вчителю величезну кількість викликів, серед яких можна виділити ті, що впливають на усю роботу і не можуть лишатися поза увагою. Отже, першою проблемою є накопичення великої кількості інформації – виникає потреба у структуризації даних, швидкому пошуку потрібних власних документів та ін. Ми створюємо тисячі документів, обмінюємося ними з колегам, учнями, щодня відбуваються різноманітні події, на які потрібно вчасно відреагувати – це величезний потік інформації, вир подій, в якому важко не «потонути». Другою проблемою є несвоєчасність доступу до інформації усіх учасників навчально-виховного процесу. Працюючи за класичною схемою, ми можемо мати доступ до наших даних лиш з того комп’ютера, за яким працюємо в даний момент часу в конкретному місці, але ми не можемо бути на робочому місці постійно. Проте, беззаперечно, що в сучасному світі, насиченому подіями, необхідно мати доступ до всіх своїх даних будь-коли. Третя проблема – синхронізація даних, що обробляються на усіх пристроях. Теза про те, що комп’ютери оточують нас буквально усюди, вже давно перестала бути перебільшенням і сучасний вчитель має справу з 3-4 робочими комп’ютерами, тому питання синхронізації даних постає досить гостро. Четвертою проблемою сучасного педагога є організація спільної роботи над проектами з іншими учасниками навчально-виховного процесу. У сучасному світі все більше змінюється вид діяльності з індивідуальної на спільну, і вміння працювати в команді над спільним проектом надзвичайно важливе для випускника, але як часто ми маємо змогу організувати таку роботу на уроці та в позаурочний час? Не можна не згадати й про так проблему як екологічність. Скільки папок з документами лежить в кожного з нас у шафі? А скільки з них ми фактично відправляємо у смітник, тому що змінилася навчальна програма, вимоги, учні, підручники та ін.? Мимоволі згадується відомий вислів «кожний аркуш паперу – то зрубане дерево». Окремим викликом, а особливо для вчителя інформатики, є вимога сьогодення по формуванню практичних умінь та навичок в учнів, а отже необхідно задавати домашні завдання практично-дослідницького характеру, внаслідок чого постає питання ефективного збору робіт та своєчасної зворотної реакції вчителя. Проаналізувавши перераховані проблеми, бачимо, що їх ефективне вирішення неможливе без сформованих навичок та технологій ХХІ століття. Сьогодні наука та технології розвиваються надзвичайно стрімко, проте такі передові технології як хмарні сервіси доступні абсолютно усім без виключення користувачам. Мета статті полягає не у поясненні принципів, сутності та технічних особливостей хмарних технології, а у короткому огляді досвіду використання сервісів Microsoft Office 365. Працюючи з різними хмарними сервісами досить довгий час було протестовано різні платформи та сервіси. Деякі хмарні сервіси Microsoft вже давно увійшли в робочий простір, але участь в Всеукраїнському експерименті «Хмарні сервіси в освіті» дало нагоду спробувати й багато інших, які наразі стали просто незамінними. Що також є зручним, що пакет Microsoft Office 365 має свої мобільні застосунки для більш зручної роботи з ними на планшетах та смартфонах як під iOS, чи Windows, так і під Android, що дозволяє фактично мати постійний зв'язок з усіма вашими даними будь-де та будь-коли. Хмарні сервіси Microsoft Office 365 підтримують три основних види діяльності, що зумовлює певні напрямки їх використання:  комунікація – це процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами.  колаборація – процес спільної діяльності, наприклад в інтелектуальній сфері, двох і більше осіб або організацій для досягнення спільних цілей, при якому відбувається обмін знаннями, навчання і досягнення згоди.  кооперація – співробітництво, взаємозв'язок людей у процесах їх діяльності. Педагог загальноосвітнього навчального закладу бере участь у всіх перерахованих видах діяльності. [1] Отже, з чого варто почати, щоб подолати вищеозначені проблеми впорядкування власного інформаційного простору? Крок 1. Організація файлового сховища. Таких сервісів досить велика кількість: Google Drive, Dropbox, Yandex Диск та ін. Проте, коли переді мною постало питання вибору файлового сховища, я обрала OneDrive від Microsoft (в той момент сервіс називався SkyDrive). Перевагами OneDrive у порівнянні з іншими подібними сервісами є:  досить великий обсяг наданого дискового простору (в даний момент користуюся 30 Гб дискового простору);  зручний застосунок-клієнт для різних операційних систем, особливо порадував стабільною роботою клієнт під ОС Windows;  на відміну від інших сервісів, яким необхідно робити конвертацію форматів документів Microsoft Office і не завжди це відбувається коректно, у OneDrive цієї проблеми немає, адже ці формати є його «рідними»;  доступ через веб-інтерфейс;  сервіс розрізняє різні пристрої, у яких ви авторизуєтеся під своїм обліковим записом, і дозволяє працювати з різними версіями документу;  великою перевагою є те, що OneDrive чудово інтегрується з іншими сервісами Microsoft (Office 365, Skype); Участь у Всеукраїнському експерименті «Хмарні сервіси в освіті» за керівництва С. Литвинової спонукала до розгортання «хмари» навчального закладу на базі Microsoft Office 365 та поступовий перехід усіх вчителів та учнів на OneDrive та сервіси Office365.

Власне файлове сховище у OneDrive Можна виділити такі основні напрямки використання файлового сховища у власній діяльності:  зберігання даних у файловому сховищі;  синхронізація власних даних на усіх пристроях;  спільна робота над документами (шкільна документація, наукова робота з учнями);  швидке редагування документів, розміщених у сховищі;  резервне копіювання даних. Важливою є можливість синхронізації. Більшість хмарних файлових сховищ має свої локальні клієнти – програми, які встановлюють на комп’ютер, планшет, смартфоні дозволяють працювати з документами та папками звичним способом, періодично оновлюючи змінені файли на сервері, що є надзвичайно зручно. Крок 2. Використання сервісів, що дозволяють організувати більш якісний власний тайм-менеджмент, тобто управління власним часом та справами. Таких сервісів також існує ціла низка: Календар Google та Microsoft, ToDoist, Evernote та інші. Microsoft Outlook, що входить до складу пакету Microsoft Office 365, став чудовим органайзером, об’єднавши необхідні сервіси: Пошта, Календар, Завдання, Контакти. За допомогою цих сервісів зручно впорядковувати справи та події, «підтягуючи» в один календар мої особисті справи, події, до яких я долучаюся у групах, поточні питання. Справ щодня накопичується багато і різних за важливістю, але неприйнятно забути про будь-яку з них. Тому для створення щоденних списків справ використовую сервіс Завдання. Сервіс дозволяє створювати списки справ, ранжуючи їх за важливістю та об’єднуючи у групи. При бажанні можна налаштовувати нагадування та прикріпити необхідні нотатки, фото та файли. Календар від Microsoft Office 365 дозволяє створювати власні календарі і планувати свою діяльність на тривалий термін. Кожного місяця у мене відбувається 15-тихвилинне планування методичної роботи на місяць, власних справ, що сприяє максимальному охопленню усіх поточних завдань на тривалий термін. Справжньою знахідкою для впорядкування педагогічної діяльності став для мене OneNote. За допомоги цього сервісу зручно формувати кейси до вивчення кожної теми чи для виконання проектів учнями.

Календар методичної роботи Звісно, існує і велика кількість інших сервісів, але саме ці дозволяють мені вчасно виконувати заплановане та не забувати про основні події. Вже давно звичкою стало ходити на наради, семінари та конференції не з паперовими блокнотами, а зі зручним планшетом, який на сьогодні, на мою думку, є просто необхідним пристроєм для роботи сучасного вчителя.

Напрямки використання:  створення списків справ;  нагадування про важливі справи;  система заміток, блокнотів, навчальних кейсів. Крок 3. В житті педагога левова частка комунікації припадає на учнів. Хтось створює групи для спілкування в соціальних мережах і організовує виконання певних завдань там – наприклад, відповіді на опитування чи тест для учнів, надавання у спільний доступ матеріалів за посиланням. Але, пройшовши шлях від домашніх завдань на флешах – до півсотні листів у моїй скриньці від учнів, зрозуміла, що треба шукати альтернативу. Використання сторонніх соціальних мереж не може гарантувати повної безпеки та захищеності усім учасникам спілкування. А отже, мені, як вчителю, є важливим організовувати закриту безпечну спільноту для моїх учнів – учасників «хмарної школи». Така можливість з'явилася з використанням соціальної мережі Yammer, що також входить до складу Microsoft Office 365. Об'єднуючи учнів, зручно організовувати групову роботу та диференційоване навчання. Слід відмітити, що діти активно беруть участь в дискусіях груп, це створює атмосферу спільної справи, приналежності до певного «закритого клубу». Учні в свою чергу мають можливість завантажувати власні файли з виконаним завданням у власне файлове сховище і лише надавати доступ на перегляд та додають посилання у власний блокнот OneNote.

Висновки

Звісно, перерахувати усі хмарні сервіси, які якісно змінюють наш робочий повсякденний процес, можна ще багато, проте, осягнути неосяжне важко. Запропоновані у статті сервіси дозволять зробити перші кроки з впорядкування свого особистого інформаційного простору за допомогою сервісів Microsoft Office 365, що неодмінно призведе до збільшення продуктивності праці, зробить цей процес набагато комфортнішим та призведе до значної економії часу та ресурсів.

Категорія: Мої статті | Додав: dayneka82 (26.02.2020)
Переглядів: 66 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту